Happy Organized Home
  • HOME
  • ORGANIZEN
  • LIFESTYLE
  • KIDS
  • MAROKKO
  • RECEPTEN
  • DIY
  • DOWNLOAD
  • WEBSHOP
  • ABOUT
  • ALGEMENE VOORWAARDEN
  • CONTACT
  • DISCLAIMER
  • FAQ
Happy Organized Home
  • HOME
  • ORGANIZEN
  • LIFESTYLE
  • KIDS
  • MAROKKO
  • RECEPTEN
  • DIY
  • DOWNLOAD
  • WEBSHOP
0
DOWNLOADLIFESTYLEORGANIZEN

10 TIPS OM TE GEBRUIKEN BIJ HET PLANNEN

door Happy Organized Home 4 september 2016
4 september 2016
8 reacties
0
FacebookTwitterPinterestLinkedinWhatsappTelegramEmail

Plannen is voor mij dé manier om alles wat ik op een dag wil doen, voor elkaar te krijgen. Plannen zorgt voor overzicht, structuur, rust en meer tijd voor taken.

Een voordeel van plannen is dat je je werk/studie/huishouden beter kunt organiseren waardoor je je heel wat stress kunt besparen. Een ander voordeel is dat je ook veel tijd kunt overhouden die je weer aan leukere dingen kunt besteden.

Het maken van een planning is doorgaans niet ingewikkeld maar het uitvoeren van zo een planning is niet altijd even gemakkelijk. Een goede planning maken is een kunst maar het uitvoeren is dus nog een grotere kunst. Hoe maak je een goede efficiënte planning die je ook nog eens daadwerkelijk naleeft?

TIP 1

Gebruik een planner die bij jou past, er zijn talloze opties op de markt en er is vast wel een die geschikt is voor jou. Bij het kiezen van een planner, agenda of app (op je smartphone/tablet) is het handig om precies te weten wat je er mee wilt doen en hoe je dagen eruitzien. Vraag jezelf ook af in hoeverre het belangrijk is om verschillende (zakelijk en privé) agenda’s te moeten gebruiken.

TIP 2

Noteer alle concrete taken en afspraken, óók de terugkerende acties. Denk hierbij aan alles wat je dagelijks of wekelijks doet zoals werktijden, schooltijden, sport (ook die van de kinderen), hobby’s etc. Dit geeft een reëel overzicht van je dagelijkse leven.

TIP 3

Overdreven plannen kan ook averechts werken. Zorg ervoor dat je een realistische planning maakt met haalbare doelen. Maak dus een planning waar je je écht aan vast kunt houden.

TIP 4

Stel prioriteiten op. Je hoeft je taken niet in volgorde (waarin je ze ontvangen hebt) uit te voeren. Het is dus goed om een onderscheid te maken tussen belangrijke en minder belangrijke taken. Plan ingewikkelde taken of taken waar je tegenop ziet op momenten waarop je het meest productief bent, bij de een is dit in de ochtend en de ander bijvoorbeeld in de middag.

TIP 5

Je staat minder onder druk als je alles over meerdere dagen verdeelt, te veel taken op één dag kan erg demotiverend werken met als resultaat dat je de planning niet nakomt.

TIP 6

Noteer hoeveel tijd je per taak nodig zult hebben, zo weet je ongeveer hoeveel tijd je ergens in moet steken.

TIP 7

Plan altijd een (korte) pauze. Of dit tijdens het studeren is of tijdens het werken, na een pauze kun je fris aan de slag en ben je productiever.

TIP 8

Neem elke avond je planning door en werk de taken voor de volgende dag bij, zo ben je de volgende ochtend/dag productiever.

TIP 9

Het afstrepen van afgeronde taken werkt motiverend en geeft een mentale boost!

TIP 10

We zouden allemaal wel willen dat er meer tijd zat in een dag, maar we moeten het met 24 uur doen. En in die 24 uur moeten we ook slapen, eten en van het leven genieten. Iedereen heeft wel eens een moment nodig zonder afspraken en momenten nodig waarin je helemaal niets wilt doen. Plan dus ook tussendoor een moment voor jezelf waarin je kunt bijkomen van alle drukte.

Ik plaats elke maand een nieuwe lege planning die je kunt downloaden en kunt gebruiken als maandelijkse planner.

Download gratis de planning van de maand september

download

DOWNLOADPLANNEN
8 reacties
0
FacebookTwitterPinterestLinkedinWhatsappTelegramEmail

Gerelateerde berichten

#DAG13 – #DAG14 PLANNING HUISHOUDEN

AAN DE SLAG…IN JE LINNENKAST

PRODUCTIEVER IN HET HUISHOUDEN

TIPS VOOR EEN GOEDE NACHTRUST

VAKANTIE IN NEDERLAND

FIBROMYALGIE: DIT ZIJN MIJN TIPS

INSPIRATIE: OPBERG-IDEEEN VOOR JE KEUKEN

#INSTA-KIEKJES WEEK 45

VERSCHILLENDE MANIEREN OM JE HUIS LEKKER TE LATEN...

OKTOBER

vorige artikel
INSPIRATIE: 45 LEUKE IDEEËN VOOR EID AL ADHA
volgende artikel
KLEDINGKAST OPRUIMEN
Happy Organized Home

Happy staat voor Farah, mijn naam! In het Arabisch betekent mijn naam vreugde, blijdschap en alle synoniemen die onder dit woordje passen, Organized staat voor mijn “obsessie” om alles te willen ordenen en Home staat voor alles wat met het (gezins)leven te maken heeft. Ik deel als Professional Organizer met veel plezier mijn tips en tricks, planners en van alles en nog wat om je te inspireren en dichter bij jezelf, je doelen en dromen te komen.

8 reacties

sascha 26 mei 2019 - 19:47

he hebben jullie ook zo´n planner voor de maand juni wat ik kan hem nergens vinden en ik vind het supper handig

Beantwoorden
Happy Organized Home 30 mei 2019 - 12:52

Hoi Sascha, de maand juni staat online. Ik heb het ook via de mail naar je gestuurd.

Beantwoorden
Gemma 17 november 2017 - 15:58

Tja, plannen. Ook ik (probeer) dit te doen. Ik merk dat het helpt om overzicht en structuur te krijgen. Toch merk ik ook, mede doordat ik impulsief ben, dat ik ook zo mijn planning kan los laten en weg is de structuur…

Beantwoorden
Daniëlla 16 november 2017 - 14:34

Fijne tips! Ik werk zelf met 2 agenda’s: 1 persoonlijke (privé+zakelijk) en 1 gezamenlijke met mijn man. In mijn persoonlijke maak ik weer gebruik van kleurtjes om aan te duiden of het privé of zakelijke afspraak/taak is. En natuurlijk 600 checklists, want sinds m’n zwangerschap is dingen onthouden echt een hele opgave geworden… 🙊

Beantwoorden
Cynthia 16 november 2017 - 13:56

Leuke tips! Ik ben een chaoot, dus altijd genoodzaakt om goed te plannen. Hier kan ik wel wat mee. Leuke en interessante websi

Beantwoorden
Sanne 16 november 2017 - 11:56

Een hele nuttige en bij mij vooral toepasselijke tips voor mijn geschreven blog! Hier kan ik zeker wat mee!

Beantwoorden
nicole orriens 16 november 2017 - 11:11

De eerste tip is mijn favoriet. Het is inderdaad essentieel dat je en systeem kiest dat bij je past.

Beantwoorden
Tamara 16 november 2017 - 09:50

Wat een handige tips zitten er zeker wel een paar bij die ik kan gaan toepassen en zag gelijk een andere blog die me aansprak, heel leuk!

Beantwoorden

Laat een reactie achter Annuleren

Bewaar mijn naam, e-mailadres en website in deze browser voor de volgende keer.

Happy staat voor Farah, mijn naam! In het Arabisch betekent mijn naam vreugde, blijdschap en alle synoniemen die onder dit woordje passen, Organized staat voor mijn “obsessie” om alles te willen ordenen en Home staat voor alles wat met het (gezins)leven te maken heeft.

 

In een druk gezin is het runnen van een huishouden geen eenvoudige taak, daarom ben ik altijd op zoek naar nieuwe praktische ideeën die het leven net wat leuker en makkelijker maken. Door het ontwikkelen van een routine en gebruik te maken van een planning ben ik minder tijd kwijt aan het huishouden en kan ik meer genieten van andere leukere dingen.

 

Ik deel als Professional Organizer met veel plezier mijn tips en tricks, planners en van alles en nog wat om je te inspireren en dichter bij jezelf, je doelen en dromen te komen.

 

Farah Yousfi | Professional Organizer

Keep in touch

Facebook Instagram Pinterest Linkedin Youtube Email

instagram

“Inspiratie om dichter bij jezelf, je doelen en je dromen te komen”

© COPYRIGHT HAPPY ORGANIZED HOME | 2021 | INFO@HAPPYORGANIZEDHOME.NL

Happy Organized Home
  • HOME
  • ORGANIZEN
  • LIFESTYLE
  • KIDS
  • MAROKKO
  • RECEPTEN
  • DIY
  • DOWNLOAD
  • WEBSHOP
© COPYRIGHT HAPPY ORGANIZED HOME | 2021 | INFO@HAPPYORGANIZEDHOME.NL

lees ookx

DOWNLOAD GRATIS: EEN RECEPTENBOX VOOR AL JE...

17 oktober 2018

SHOPLOG

1 april 2015

OM UIT TE PRINTEN

11 december 2015